Ciclo

Asian Film Festival. Barcelona: Hou Hsiao-hsien

Tong nien wang shi / Temps de viure, temps de morir (Hou Hsiao-hsien, 1985)
Xi meng ren sheng / El mestre titellaire (Hou Hsiao-hsien, 1993)
Lian lian feng chen / Pols al vent (Hou Hsiao-hsien, 1986)

02/11/2017 - 15/12/2017

calendario

Les pel·lícules de Hou Hsian-hsien ens expliquen la Història, amb una H majúscula, però també la que va amb minúscula. A Homes bons, dones bones, la protagonista veu com el que en un moment tothom lloava -la seva resistència enfront dels japonesos- se li gira en contra quan el simple fet de ser rebel la fa sospitosa. A La ciutat de la tristesa, una família travessa els vents canviants de la guerra, la política i la ideologia. El mestre titellaire parla de la cruel ocupació japonesa a través d’un artista que tarda a comprendre qui són els que mouen els fils. Millennium Mambo transmet visualment deu anys de canvis en la vida sentimental d’una noia.

De vegades, Hou Hsiao-hsien troba inspiració en el propi cinema; altres cops li arriba de la novel·la i, molt més sovint, de la seva infantesa o joventut. És una obra calidoscòpica, canviant, però d’una gran coherència interna.
     

Amb la col·laboració de

Asian Film Festival. Barcelona     Casa Asia  Taiwan Film Institute

Programa

Feng gui lai de ren
Els nois de Fengkuei
Tres nois abandonen la petita illa on viuen per anar a treballar a la ciutat. Un viatge iniciàtic immers en una contraposició universal: el món rural front del món urbà.
Jiu shi liu liu de ta
Una noia bufona
La filla d'un milionari s'enamora d'un estudiant de Taipei just abans de reunir-se amb el seu promès a França.
Tong nien wang shi
Temps de viure, temps de morir
Anys 40 i 50 del segle passat. Per al poble xinès, l’illa de Taiwan és el paradís promès. En aquest context, un noi sent parlar els grans de la “casa al continent”.
Lian lian feng chen
Pols al vent
Als anys seixanta, una parella jove d’un poblet miner té la vida de cara i sembla estar destinada a estar unida, però el destí té els seus propis plans.
Ni luo he nu er
La filla del Nil
Una noia que viu a l’extraradi de Taipei amb els seus dos germans es veu immersa en un ambient delictiu.
Dong dong de jia qi | Fischfang in der Rhön (an der Sinn)
Un estiu a ca l'avi | Pesca al Rhön
HOU HSIAO-HSIEN, 1984.
Hao nan hao nu
Homes bons, dones bones
Una actriu de cinema és assetjada per un home que li ha robat un diari que va escriure als anys vuitanta. Al mateix temps roda un film sobre una parella d’activistes comunistes de finals dels anys trenta.
Beiqing chengshi
La ciutat de la tristesa
La història d’una família delmada per les massacres, les execucions i les purgues polítiques comeses pel règim nacionalista xinès, relatada després de la capitulació del Japó.
Hai shang hua
Flors de Xangai
A Xangai, l’any 1880, hi ha quatre bordells sumptuosos (cases de flors). Els homes es reuneixen al voltant de taules de menjar, jugant i bevent. La pipa d’opi està a mà. Les dones viuen darrera de panells foscos. L’ambient és sufocant i les dones s’esvaeixen, o conspiren, o desesperen.
Nan guo zai jian, nan guo
Adéu sud, adéu
Dos nois i una noia, a mig camí entre la marginalitat i la delinqüència, consumeixen la seva joventut tot esperant un futur quimèric que només poden imaginar diferent del seu present i condicionat a la fugida.
Qianxi Manbo
Millenium mambo
“Una vigorosa incursió en la vida i en la dinàmica quotidiana dels joves contemporanis, en els ritmes i el pols de la nit urbana de Taipei, amb els neons fulgurants i en la voràgine sonora de les discoteques tecno i les raves nocturnes, on les troballes formals com ara les seves hipnòtiques imatges de colors saturats o la seva embolcalladora sensualitat haurien de servir per cridar definitivament l’atenció sobre el cinema d’un dels creadors més rellevants del cinema actual” (Carlos F. Heredero).
Kôhî jikô
Cafè Lumière
Un homenatge clar al cèlebre director japonès Yasujirô Ozu que esdevé una bella meditació sobre la incomunicació en el món contemporani.
Zui hao de shi guang
Temps d'amor, joventut i llibertat
Tres èpoques (1966, 1911, 2005) i tres històries d’amor interpretades per la mateixa parella d’intèrprets per tal d’evocar la reencarnació d’un sentiment infinit. Un relat de gran sensualitat, fet de mirades i silencis, que explora la naturalesa de l’amor, al mateix temps fugaç i etern.
Le voyage du ballon rouge
El vuelo del globo rojo
“En el seu primer film europeu, el guia que utilitza Hsiao-hsien per no perdre’s pels barris parisencs no és altre que el vell globus vermell d’Albert Lamorisse. El seu desig no és el de fer un homenatge al mític curtmetratge del cineasta francès, ni el de construir un remake, sinó el d’escriure sota la influència del cinema francès mentre descobreix un món que li resulta nou" (Àngel Quintana).
Nie yin niang
The Assassin (La asesina)
A la Xina de finals del segle VIII, una guerrera ensinistrada per matar governadors es debat entre el deure i els sentiments.