Cycle Constel·lació Chomón.
COLOR
L’experimentació i la recerca de sistemes de color cinematogràfic van ser una constant en la carrera de Segundo de Chomón, des del seu taller d’acoloriment manual, passant pel sistema Cinemacoloris, fins al nou sistema en què treballava quan va morir. Les seves peces pioneres dialoguen amb films en què el color també és protagonista.
L’obsessió per la reproducció dels colors de la realitat va ser una constant des dels inicis de la cinematografia. Durant les primeres dècades es van succeir tècniques i sistemes per recrear-los des de la il·luminació fotograma a fotograma amb anilines fins a complexos sistemes d’estergits mecanitzats.
Malgrat que durant anys els films van circular en blanc i negre, va ser gràcies a les restauracions a partir de còpies de l’època que van portar a terme arxius com l’Eye Film Institute, que aquests colors van ressorgir per seguir meravellant generacions d’espectadors.
*Presentació a càrrrec de Giovanna Fossati, professora de patrimoni cinematogràfic i cultura cinematogràfica digital a la Universitat d’Amsterdam i conservadora en cap de l’Eye Filmmuseum.
Música a piano en directe composta i interpretada per Josep Maria Baldomà.