Cycle Sessions_especials.
Un any més acollim l’entrega del Premi Film-Història que atorga el Centre d’Investigacions Film-Història, del grup de recerca del Departament d’Història Contemporània de la Universitat de Barcelona.
En aquesta ocasió, l’obra guardonada ha estat Edificis en moviment, un assaig de Ramon Espelt que parteix de materials fragmentaris de diversa procedència, entre els quals les seqüències de films de ficció o documentals, posant de manifest, a partir de la construcció i destrucció d’edificis, diferents motius visuals i argumentals i la seva capacitat metafòrica, especialment en les obres narratives de ficció, aprofundint en camps com ara l’arquitectura i l’urbanisme, l’art i la història, la filosofia i la psicologia, l’antropologia i la sociologia.
----------------------------------------------------------------------------------
La sessió constarà de la projecció de tres curtmetratges:
One Week Una semana
BUSTER KEATON, EDWARD CLINE, 1920. Int.: Buster Keaton, Sybil Seely, Joe Roberts. EUA. Muda, còpia sonoritzada amb rètols en castellà. 20’. DCP.
La primera obra mestra de Keaton és considerada per molts com el millor de tots els seus curtmetratges. El film va ser inspirat per un documental de la Ford Motor Company, Home Made (1919), un curt didàctic sobre cases prefabricades.
Blight Deteriorament urbà
JOHN SMITH, 1996. Gran Bretanya. VOSC. 15’. Arxiu Digital.
John Smith filma la demolició d’una casa amb motiu de la construcció d’una carretera i contrasta les imatges amb els so de l’enderrocament i els comentaris dels veïns i veïnes. L’evocació dels records i la pèrdua transforma allò mundà en quelcom meravellós.
Conical Intersect Intersecció cònica
GORDON MATTA-CLARK, 1975. EUA. S/D. 19’. 16mm.
A la Biennal de París de 1975, Gordon Matta-Clark va fer forats grans en forma de con a dos edificis del s.XVII que s’havien s’enderrocar, adjacents al Centre George Pompidou. L’acció va tenir lloc a Les Halles, un barri que estava patint gentrificació urbana. Matta-Clark tenia com objectiu permetre que els vianants poguessin veure el Pompidou mentre s’estava construint.
----------------------------------------------------------------------------------
Amb la col·laboració de: