Programme

Simfonia Bergman

Trollflöjten / La flauta mágica (Ingmar Bergman, 1974)
Höstsonaten / Sonata de otoño (Ingmar Bergman, 1978)

12/06/2018 - 31/08/2018

calendario

La mirada interior d’aquest cineasta i home de teatre turmentat, profundament arrelat a la cultura nòrdica, es remunta a la seva infantesa en el si d’una família luterana que feia de la repressió dels instints una virtut. Des d’un inici, la seva obra ha reflectit el seu pensament com si es tractés d’un diari íntim, però és a partir del 1960 quan assoleix el cim del seu art tot conciliant forma i fons en una simfonia creativa que va atorgar al setè art un prestigi cultural insòlit fins aleshores.

Els inextricables problemes existencials i les amargors lacerants dels seus drames no van ser obstacle perquè Hollywood premiés Bergman amb l’Oscar pels films La font de la donzella, Com en un mirall i Fanny i Alexander. Aquests reconeixements es van veure superats el 1997 quan un nodrit grup de prestigiosos cineastes el va escollir com el director més important del segle XX per rebre a Cannes la Palma d’Or honorífica del cinquantenari. Amb motiu del seu centenari iniciem el que serà el gran cicle de l’estiu, què es perllongarà fins a finals d’agost.

Programme

Trollflöjten, amb presentació a càrrec de Katinka Faragó el dimarts 12
Katinka Faragó ha estat anomenada sovint 'la mà dreta' de Bergman, perquè des que es van conèìxer
Classe magistral de Katinka Faragó
Katinka Faragó i Ingmar Bergman es van conèixer el 1955 en el rodatge de 'Kvinnodröm', i des d'
Höstsonaten, amb presentació a càrrec de Katinka Faragó el dimecres 13
La productora i script sueca Katinka Faragó, qualificada per molts com 'la mà dreta' d'Ingmar
Sommarlek
Jocs d'estiu
“La importància de 'Jocs d'estiu' en relació amb les primeres pel·lícules de Bergman resulta
Kris
Crisi
Un melodrama entorn dels problemes d’una noia que viu un doble conflicte: d’una banda, és objecte
Hamnstad, amb presentació a càrrec de Jordi Puigdomènech el dimarts 19
Jordi Puigdomènech, autor del llibre 'Ingmar Bergman. El último existencialista' (Ediciones JC) ens
Fängelse
Presó
Un professor de matemàtiques visita un antic deixeble, ara director de cinema, i li proposa fer una
Törst
La sed
“Com Presó, el film revela el començament de Bergman, que emergeix des del seu aprenentatge. Crea
Till Glädje
Cap a la felicitat
Un violinista que ha perdut la dona i un fill recorda els moments més importants de la seva vida i
Kvinnors Väntan
Tres dones
Quatre dones esperen que els seus marits arribin a casa. Tres d’elles ens explicaran les seves
Den goda viljan
Les millors intencions
Bille August va escollir un guió d'Ingmar Bergman ("Pelle el Conquistador') per bolcar en imatges
Nära livet
Al llindar de la vida
Tres dones coincideixen a la mateixa habitació d’un hospital. Totes tres presenten un nexe comú:
Gycklarnas afton
Noche de circo
Un melodrama existencialista, necessàriament pessimista, negre, ambientat en el món poètic -d’una
Sommarnattens Leende, amb presentació a càrrec de Jordi Puigdomènech el dijous 12
Jordi Puigdomènech, autor de la biografia 'Ingmar Bergman. El último existencialista' (Ediciones JC)
Nattvardsgärterna
Els combregants
Un pastor protestant que ha perdut la dona s’interroga sobre l’existència de Déu. 'Els combregants'
För att inte tala om alla dessa kvinnor
Aquestes dones!
Aquest film, amb el qual Bergman va voler homenatjar el seu admirat Fellini, és el primer que el
Riten
El ritu
Aquesta pel·lícula és un treball per a la televisió sueca, rodat durant nou dies del 1967 amb
Bildmakarna
Creadors d'imatges
Victor Sjöström, el gran director de cinema suec, es reuneix amb la primera dona guanyadora del
Fårödokument
El primer documental d’Ingmar Bergman. Poc després d’haver construït una casa a Farö, una illa del
Kvinnodröm
Sueños
“Sospito que Bergman va escriure Sueños més que res per tornar a treballar amb Dahlbeck i Andersson,
Beröringen
Els corcs
Una dona, casada i amb dos fills, es troba en la disjuntiva d’escollir entre la rutina-seguretat
Ansiktet
El rostro
La companyia teatral d’un hipnotitzador arriba a la propietat d’un cònsol ric que està reunit amb
Såsom i en spegel
Como en un espejo
“Es tracta de la primera obra de cambra i apunta cap a Persona. Havia pres la decisió de reduir.
Ansikte mot ansikte
Cara a cara
Una psicòloga entra en una greu crisi emocional en la qual tenen un paper important alguns éssers
Söndagsbarn
Nens del diumenge
Un guió d’Ingmar Bergman que evoca la seva infantesa, especialment la relació difícil amb el pare i
Sessió doble: 'Daniel' i 'Minnet av Ingmar Bergman'
Dos films que ens mostren la imatge més familiar d'Ingmar Bergman, la més propera.
Vargtimmen
La hora del lobo
L’hora del llop és la que precedeix l’alba. És també l’hora en què les angoixes s’apoderen dels
Efter repetitionem
Després de l'assaig
El llargmetratge mostra com, després d’un assaig de l’obra 'El somni' de Strindberg, el director i
Skammen
La vergüenza
L’illa de Bergman i els personatges aïllats sentint, però, el pes d’una societat i una guerra
En passion
Pasión
Un film que tanca un moment imprescindible en l’obra de Bergman. És la lògica conseqüència de l’
Scener ur ett äktenskap
Secretos de un matrimonio (sèrie de televisió)
La crisi d’un matrimoni. Un fet habitual. Però poques vegades el cinema ha penetrat amb tanta
Das Schlangenei
L'ou de la serp
Un trapezista jueu de qui s’ha suïcidat un germà ha de bregar amb una societat en crisi.
Aus dem Leben der Marionetten
De la vida de las marionetas
A partir de l’assassinat d’una prostituta a mans d’un client, Bergman reconstrueix la vida de l’
Farö-Dokument 1979
Documento sobre Farö 1979
Deu anys després d’haver rodat un primer documental a l’illa de Farö, i amb el mateix destí
Dokument Fanny och Alexander
Per iniciativa pròpia, Bergman va decidir mostrar “el film darrere el film”, és a dir, tot el que s
Fanny och Alexander (sèrie de televisió)
Fanny y Alexander (sèrie de televisió)
Bergman va presentar Fanny och Alexander com la seva última creació per a la pantalla gran.