Programme

Els teòrics fan cinema: Thom Andersen i Noël Burch

Red Hollywood (Thom Andersen, 1995)

17/04/2018 - 29/04/2018

calendario

Andersen va focalitzar el seu interès en Muybridge i els lligams entre cinema i ciència per revisar també la història de l’anomenat “cinema mut” o la manera com als EUA havien estat desacreditats els blacklisted. Més tard ha indagat sobre la imatge de Los Angeles al cinema. Recentment, el volum Slow Writing: Thom Andersen on Cinema (The Visible Press, setembre 2017) recull diversos articles d'Andersen sobre les avantguardes, els llargmetratges de Hollywood i el cinema contemporani publicats al llarg de cinc dècades.

Noël Burch va començar a ser conegut a casa nostra per la seva Praxis del cine quan la utilització del terme praxis era suficient per identificar a quin corrent pertanyia el teòric. Després, amb El tragaluz del infinito (Ediciones Cátedra, 2006) va posar fi a la divisió de la història del cinema entre “mut” —i primitiu— i “sonor” —i modern. 

Burch situa el naixement de la modernitat abans, quan el cinema crea les seves tècniques novel·lesques del llenguatge per convertir-nos en espectadors omnipresents. Després, Burch ha proposat mirades noves sobre el cinema japonès i les maneres de tractar la sexualitat al llarg de més de 100 anys de fabricació de pel·lícules. De tot això ens en parlarà en directe i a través del seus films i dels realitzats per Andersen. Teoria i pràctica. 

Programme

The Silent Revolution: What Do Those Old Films Mean? - Episodes 1, 2 &3
La revolució silent: Què signifiquen aquells vells films? - Episodis 1, 2 i 3
Noël Burch analitza com i per què el cinema es va convertir en un art, i com va reflectir i va respondre a les principals necessitats i problemes socials durant els primers anys d’existència en els països que més van contribuir al seu desenvolupament.
The Silent Revolution: What Do Those Old Films Mean? - Episodes 4, 5 & 6
La revolució silent: Què signifiquen aquells vells films? - Episodis 4, 5 i 6
Noël Burch analitza com i per què el cinema es va convertir en un art, i com va reflectir i va respondre a les principals necessitats i problemes socials durant els primers anys d’existència en els països que més van contribuir al seu desenvolupament.
The Thoughts That Once We Had
Les coses que vam pensar fa temps
A la manera del Godard d’'Histoire(s) du cinéma', 'The Thoughts That Once We Had' recull múltiples fragments de pel·lícules del segle passat, no identificades però sovint recognoscibles, amb la peculiaritat que està estructurada mitjançant associacions, citacions i conceptes extrets dels escrits cinematogràfics del filòsof Gilles Deleuze 'La imatge-moviment' i 'La imatge-temps'.
Red Hollywood
Hollywood roig
Aquest documental examina els films realitzats per les víctimes de Hollywood durant la caça de bruixes i ofereix un punt de vista diferent d’aquest període clau de la història del cinema.
Los Angeles Plays Itself
Los Angeles s’interpreta ell mateix