Programme

Maria de Medeiros, el somriure més dolç

Entre deux inconnus (Maria de Medeiros, Stéphane Zagdanski, 2015)
HH, Hitler à Hollywood (Frederick Sojcher, 2010)
Des nouvelles du bon Dieu (Didier Le Pêcheur, 1996)

11/01/2017 - 12/02/2017

calendario

Internet li va permetre descobrir que el somriure era de Maria de Medeiros, i ell i ella, al cap d’un temps, van acabar intercanviant cartes visuals que ara són un petit film delicat –Entre deux inconnus- en què es parla amb la sinceritat que només és possible entre dos desconeguts que s’agraden.

Maria de Medeiros fa films americans d’èxit –Pulp Fiction–, comèdies metafísiques franceses –Des nouvelles du bon Dieu–, follies surrealistes canadenques –The Saddest Music in the World–, grollers disbarats hispànics –Airbag-, falsos films històrics i d’espionatge –HH, Hitler à Hollywood– i fins i tot dirigeix reconstruccions de fets que van marcar la seva joventut i la de tot un país –Capitaes de abril– i tot ho fa bé i amb delicadesa, ja sigui actuar o dirigir, cantar i parlar en francès, alemany, anglès, italià, castellà, català i el que faci falta. El seu somriure il·luminarà els mesos de gener i febrer a la Filmoteca. Moltes gràcies, Maria!  
 

Amb la col·laboració de

Institut Français Barcelona

Programme

Viagem a Portugal
Maria de Medeiros obre el cicle que li dediquem presentant-nos un film premiat pel públic al festival de Gijón, un film de 2011 molt compromès i d'enorme actualitat.
Je t’aime… moi non plus: Artistes et critiques
Maria de Medeiros presenta un film dirigit per ella mateixa sobre les relacions entre crítica i públic i participa en un debat amb Marla Jacarilla, membre de l’Associació Catalana de Crítics i Escriptors Cinematogràfics (ACCEC).
Pulp Fiction, amb presentació a càrrec de Maria de Medeiros el dijous 12 de gener
"És una declaració de principis de Tarantino. La seva estructura narrativa salta en el temps per explicar tres històries diferents sobre gàngsters, boxejadors i delinqüents" (Quim Casas).
Entre deux inconnus
Maria de Medeiros i Stéphane Zagdanski, els autors d'aquest film que transposa en imatges la relació epistolar que ambdós van mantenir al llarg d'uns mesos, ens presenten la sessió.
HH, Hitler à Hollywood
Cinema dins el cinema i una recerca emocionant –en forma de fals documental de suspens– de la veritat oculta del cinema europeu.
Le fils de Joseph, amb presentació i col·loqui a càrrec d'Eugène Green i Maria de Medeiros
Eugène Green serà a la Filmoteca -acompanyat de la protagonista de 'Les fils de Joseph, Maria de Medeiros- per presentar-nos el cicle que li dediquem en col·laboració amb l'ECIB, on aquests dies el cineasta imparteix un seminari.
The Saddest Music in the World
La música més trista del món
La primera pel·lícula de Guy Maddin basada en un text aliè pren el títol de la novel·la homònima de Kazuo Ishiguro i la situa a la ciutat canadenca de Winnipeg durant la Gran Depressió.
Vicis de Filmoteca amb Maria de Medeiros
Abans de la projecció d''Airbag', emissió en directe del programa de Javier Tolentino 'El séptimo vicio', amb Maria de Medeiros com a gran convidada.
Airbag
Una de les pel·lícules més iconoclastes i un dels èxits de taquilla indiscutibles del cinema espanyol dels anys noranta.
Des nouvelles du bon Dieu
Notícies de Déu
Una taxista i el seu germà creuen que són personatges imaginaris d’una novel•la, probablement escrita per Déu. Però no estan d’acord amb l’argument de la seva vida, que consideren una porqueria. És per això que comencen a buscar aquest autor, Déu, simplement perquè reescrigui la seva història. I no dubten a obrir-se camí com sigui.
Il resto di niente
La resta del no-res
L’aristòcrata portuguesa Eleonora Pimentel Fonseca, portaveu de la revolució napolitana de 1799, lluita amb altres nobles italians pels ideals d’igualtat, llibertat i fraternitat que han arribat al seu país com un eco de la Revolució Francesa.
Capitaes de abril
Capitans d'abril
MARIA DE MEDEIROS, 2000.
Je ne suis pas mort
No estic mort
Un estudiant de ciències polítiques brillant i amb pocs recursos rep el suport inesperat del seu professor de filosofia política i la dona d’aquest.
El detective y la muerte
Gonzalo Suárez, que sempre ha mantingut un diàleg especial entre la literatura i el cinema, adapta de manera lliure el conte de Hans Christian Andersen 'Història d’una mare'. Un relat força desassossegador i molt personal que es mou entre el policíac, la tragèdia, la ironia i la crueltat.
Três irmâos
Tres germans
Lisboa, anys noranta. Tres germans: dos nois i una noia. Ella té vint anys, però no es comporta –no ho ha fet mai– com la majoria de persones de la seva edat.
Henry & June
Henry i June
El film es basa en els diaris d’Anaïs Nin, on ella va explicar les especials relacions que mantenia amb el matrimoni format per l’escriptor Henry Miller i la seva dona June.