Wesley Ruggles · 1933 · 84'
Una domadora de lleons d’un circ va a la cacera d’homes rics, als quals sedueix amb astúcia i un desvergonyiment ple d’encant.
El film més taquiller de Mae West és aquesta comèdia musical pre Code, un exemple perfecte del carisma i l’enginy de l’actriu, que, com en molts dels seus films, utilitza el doble sentit i el sarcasme per qüestionar els rols de gènere i burlar-se de la moralitat conservadora de l’època.
Amb guió de la mateixa Mae West i frases mítiques com “Quan soc bona, soc molt bona; però, quan soc dolenta, soc millor”, va provocar les crítiques dels grups conservadors, els quals van accelerar l’aplicació del codi Hays (que censuraria continguts considerats “immorals”).
La sessió inclou la projecció de:
Flying Circus: An Imagined Memoir
MAUREEN SELWOOD, 1995. Irlanda. VOSC. 11'. DCP. Inspirada en el ballet del 1917 Parade, de Satie, Cocteau i Picasso, la pel·lícula pren un record infantil de pèrdua i hi fa al·lusions metafòriques per crear un desenllaç diferent. Un quadern d’esbossos s’obre per revelar una carpa de circ i un món ric d’esdeveniments que permeten una interpretació poètica d’un record ara animat i emmascarat per la bellesa, el perill i el desig.
Còpia cortesia d'Academy Film Archive