Programme: Dies curts | 2025.
Escapar d’una feina tediosa tot tancant els ulls, marxant cap una altra, i potser possible, realitat. Explicar una història amb les paraules justes, retratar una mirada o les pinzellades d’un quadre amb la distancia adequada. Endinsar-se en el paisatge d’un riu, fugint del realisme, caminant amb peus de plom i un llibre sempre al cap.
Jaume Claret Muxart (Sant Cugat, 1998) és segurament una de les persones que ajudaran a repensar el que entenem per “cinema d’autor” a Catalunya. El caracteritza una exploració constant d’allò que el cinema pot oferir en relació amb l’ús del so, el color i els diàlegs. Una ocasió perfecta per veure en pantalla gran algunes de les seves peces curtes, reconegudes en diversos festivals, tant nacionals com internacionals:, ae Sant Sebastià, a l’IFF Rotterdam, el FICUNAM, el D’A, o Indielisboa, entre d’altres.
Actualment, es troba en la fase final del seu primer i esperat llargmetratge, Estrany riu. Claret es va formar en realització cinematogràfica a l’Elias Querejeta Zineskola i complementa la seva feina de cineasta com a professor associat al màster en disseny i producció d'espais de la UPC i del CCCB, i col·laborador del programa educatiu Cinema en curs de l’Associació A Bao a Qu i el col·lectiu Arquitectura Filmada.
Programa de la sessió
Ella i jo. 20’ VC (2020). DCP
Die Donau. 18’ Versió original alemany amb subtítols en castellà (2023). DCP
La nostra habitació. Versió original en català i francès amb subtítols en català 28’ (2025). DCP