Programme: Filmoteca Georges Didi-Huberman.
«Luchaban. Luchaban. Luchaban. Así toda la noche. Y diez. Y veinte. Y un año. Y diez. Y siempre.»
Els esdeveniments polítics capgiren el món, per al pitjor (la mort, el dol) i per al millor (la lluita, la llibertat conquerida). El pitjor: guerres d’invasió, neteges ètniques, assassinats en massa, desgràcia dels supervivents. Explotacions, injustícies, explosions de grisú a les mines.
O bé el daltabaix de tot el cel a Hiroshima i l’esforç desesperat dels supervivents per representar-lo per als altres. El millor: el pensament crític, la insubmissió i, a partir de la insubmissió, totes les formes i totes les dimensions de les lluites contra la dominació. Només calia compondre un poema visual amb el títol El fons de l’aire és roig.
Programa de la sessió:
Stendalì – Suonano ancora
Cecilia Mangini, 1960, 11’
La càmera de Mangini ens endinsa al ritual funerari de les ploraneres en una població del Salento, al sud d’Itàlia. El text de Pasolini acompanya una tradició que s’esvaeix.
Perpetual Recurrences
Reem Shilleh, 2016, 60’
Exercici de recerca i muntatge en vistes a observar patrons estètics recurrents en el cinema militant palestí del període revolucionari 1968-1982 i en obres més contemporànies.
Els textos que acompanyen cada sessió del cicle fan referència als textos que introdueixen els àmbits de l’exposició En l’aire commogut… escrits per Georges Didi-Huberman.