La pantalla vermella, el tall de color entre fragments de la Història. La guerra com a pausa sense imatges. La monocromia apareix com a possibilitat material d’allò que és indicible, d’allò que no ha de ser vist ni, menys encara, representat.
Videograms of A Revolution
ANDREI UJICĂ, HARUN FAROCKI, 2014. Romania. VOSE. Arxiu digital. 106'
Videograms of A Revolution mostra el procés d'una revolució televisada en directe. L'últim discurs de Ceaușescu s'interromp amb l'inici de la revolució que l'enderrocarà i la transmissió es talla en una pantalla vermella. Aquesta pantalla vermella marca i mostra en temps real el moment exacte de la transició, no només entre règims polítics, sinó entre dos sistemes de mirada.
Sin imágenes
JOSU REKALDE, 1994. Espanya. VE. 3'
La sessió es completa amb Sin imágenes, de Josu Rekalde. La pantalla buida ens escamoteja les imatges de l’horror. Un horror que ja no ens impressiona, de tan vist. Un horror per al qual ja som cecs.
Amb la col·laboració de:
Galeria Àngels Barcelona
Imatge: © Harun Farocki GbR.