Programme
La visió epifànica del film de Herzog Aguirre, la còlera de Déu va fer que Edward Yang (Shanghai, 1947- Beverly Hills, 2007) deixés la seva feina d’enginyer informàtic a Seattle i tornés a Taipei —on va créixer— per fer-se cineasta i esdevenir un observador implacable dels canvis socioeconòmics del Taiwan de finals del s.XX.
El 1982, amb el film col·lectiu Als nostres temps, dona el tret de sortida al Nou Cinema de Taiwan, un corrent cinematogràfic realista sorgit com a resposta a la censura i les restriccions governamentals i caracteritzat per la representació de la vida quotidiana i l’exploració de temes socials i polítics. Juntament amb Yang, cineastes com Hou Hsiao-hsien, Tsai Ming-liang o Ang Lee fan fer un salt de qualitat estratosfèric al cinema de l’illa, fins aleshores orientat exclusivament a l’entreteniment i la propaganda.
Molts consideren Yang la figura principal d’aquest moviment, però la seva prematura mort, just després de ser premiat al Festival de Cannes per Yi Yi, va limitar extraordinàriament la difusió de la seva obra a Occident. Aquest cicle és una ocasió immillorable per conèixer la filmografia d’aquest cineasta tan important com desconegut.
Amb la col·laboració de: