Diverses autories · 2017, 2022
Sessió triple de curtmetratges
Mulher como Árvore Mujer como árbol
CARMEN TORTOSA, ALEJANDRO VÁZQUEZ SAN MIGUEL, DANIELA CAJÍAS, HELDER FARIA, FLÁVIO FERREIRA, 2017. Int.: Elva Silva González. Espanya-Portugal. VE. 17'. Arxiu digital.
Elva camina per la vida, pel camp, entre els quefers diaris, mentre xiuxiueja cartes que volen cap a aquells que ja no hi són. Mulher como árvore és un reflex de les molt diverses realitats dels seus creadors i de les seves disparitats generacionals i artístiques. Elva va unir aquest grup improbable i els va donar un objectiu comú: fer una pel·lícula per a ella. La directora de fotografia Daniela Cajías ha estat la primera —i única— dona a guanyar un Premi Goya a la millor fotografia, gràcies a Las niñas (Pilar Palomero, 2020).
La inútil
BELÉN FUNES, 2017. Int.: Nausicaa Bonnín, María Rodríguez, Borja Espinosa, Greta Fernández. Catalunya. VE. 15'. DCP.
La mala situació vital i econòmica que passa Merche està matant la relació amb la seva millor amiga, i cada cop està més tancada en una feina que odia i, sobretot, en si mateixa. Però és massa orgullosa per explicar com se sent. Mitjançant l’ús dels 16 mm, Neus Ollé va aconseguir un look i una textura dels anys setanta en consonància amb les sensacions de Merche.
Cuerdas
ESTIBALIZ URRESOLA SOLAGUREN, 2022. Int.: Begoña Suarez, Miguel Garcés, Xanti Aguirrezabalaga, Jone Laspiur, Oier Zuñiga. VE. 30'. DCP.
La coral de dones on canta la Rita és a punt de dissoldre's perquè han perdut la subvenció municipal. Ara el grup ha de decidir si accepta o no el patrocini d'una de les empreses que més contamina a la vall. Lara Vilanova és la directora de fotografia d’aquest curtmetratge seleccionat a la Semaine de la Critique de Cannes.