La souriante Madame Beudet | Celles qui s’en font

La sonriente Madame Beudet | Las que se preocupan

Germaine Dulac · 1923 · 26'

Programme: Germaine Dulac.

La souriante Madame Beudet La somrient Madame Beudet

Friday 12 December 2025 · 20:00

Acompanyament musical compost i interpretat per Mélodie Gimard

Sala Chomón

calendario

Saturday 13 December 2025 · 20:00

Acompanyament musical compost i interpretat per Mélodie Gimard

Sala Laya

calendario

Datasheet

Direction Germaine Dulac
Interpretation Germaine Dermoz, Arquillière, Mlle. Grisier, Madelaine Guitty, Raoul Paoli.
Production França
Year 1923
Duration 26'
Format DCP

La juxtaposició de diversos elements clàssics i moderns del film denota la influència dels elements realistes i simbolistes en Dulac, la qual recorre a diverses tècniques, com ara el muntatge associatiu, per expressar la seva visió feminista, alhora que desenvolupa la seva idea del gest en el moviment i el ritme dins de la imatge. 

El rodatge en exteriors, la il·luminació natural i la discreta interpretació de Germaine Dermoz transmeten amb força la problemàtica de la protagonista. Al mateix temps, el muntatge, els efectes tècnics i les al·lusions a la música, la pintura i la poesia simbolistes tradueixen la seva interioritat i els seus somnis i desitjos de llibertat.

La sessió inclou la projecció dels curtmetratges:

Celles qui s’en font Las que se preocupan 

GERMAINE DULAC, 1930. Int.: Lilian Constantini, Georges Vallée. França. VOSE. 6’. 35mm. 

Un dels primers treballs sonors de Dulac posa en escena dues cançons de Fréhel que també són apunts socials: “Toute seule” i “À la dérive”.

 

Programmes that have programed this Film

Sessions
Tuesday 3 August 2021 · 19:30  Amb acompanyament musical a càrrec d’Anahit Simonian. Saturday 7 August 2021 · 16:30  Amb acompanyament musical a càrrec d’Anahit Simonian.
Sessions
Friday 12 December 2025 · 20:00  Acompanyament musical compost i interpretat per Mélodie Gimard Saturday 13 December 2025 · 20:00  Acompanyament musical compost i interpretat per Mélodie Gimard