Eloy de la Iglesia · 1972 · 90'
“A La semana del asesino –en el que ens ha deixat veure la censura– hi ha tot allò que ens angoixa: la por, el fàstic, el ferum de la descomposició. I, sobretot, la impotència i la solitud del proletari, de l’home amb els ulls embenats, convertit en objecte, menyspreat, burlat, espremut. De la Iglesia ha inventat un «cinema pobre» que vessa contingut” (Fotogramas).
La semana del asesino va tenir dues versions, una circumstància en part propiciada per la censura espanyola -que va realitzar fins a 62 talls a la pel·lícula original i va obligar De la Iglesia a canviar el final- però també per la voluntat d'arribar a un altre públic, en aquest cas de parla anglesa. La versió anglesa, que es va titular The Cannibal Man, no inclou diverses escenes rodades a l'escorxador on treballa el protagonista que sí apareixen a la versió espanyola, que projectem. En canvi, les escenes d'intimitat entre la parella interpretada per Emma Cohen i Vicente Parra són més llargues, i també hi ha més escenes que reflecteixen la relació entre el protagonista i el seu veí.