Programme
Les runes del imperi de Hollywood encara ens parlen. A The Killing of Sister George, Bob Aldrich juga amb el desacord existent entre la imatge pública d’una actriu d’una sèrie popular –ella interpreta una monja soferta i discreta– i la seva vida real de lesbiana alcohòlica i grollera. Però el desacord transcendeix i cal matar el personatge, però.... només corre perill el personatge? Harlow és un biopic d’una star de vida privada calamitosa. Where Love Has Gone s’inspira en el famós afer Stompanato: la filla de Lana Turner va matar a l’amant de la seva mare, un gàngster. Lawrence of Arabia ens descobreix que rere el valor, l’idealisme i l’atreviment de famós coronel, hi havia un desig de venjança i una sexualitat no satisfeta; i a Marnie, la protagonista és una neuròtica de sexualitat encara més pertorbada que la del mateix Hitchcock. Fins i tot un aparentment film d’aventures –Seven Women– no pot deixar de preguntar-se què fa un grup de dones soles a la frontera entra Xina i Mongòlia.
Els fonaments dels imperis, com els decorats de les pel·lícules o les reputacions de les persones, són fràgils, sovint fets de materials poc nobles i que amaguen fets o desitjos poc gloriosos o no canònics. I de vegades ens cal veure la veritat i relativitzar la llegenda.