Programme

L’Alternativa: Michael Glawogger

Workingman's Death (Michael Glawogger, 2005)
Untitled (Michael Glawogger, Monika Willi, 2017)
Megacities (Michael Glawogger, 1998)

14/11/2017 - 22/11/2017

calendario

Tant en el seu treball de ficció com en els seus documentals, Glawogger explora el caos i les contradiccions de l'existència humana. La trilogia formada per Megacities (1998), Workingman's Death (2005) i Whores’ Glory (2011) explora el món del treball i la pobresa, i combina el cinema d'observació i una fascinació pels extrems, en un gest per mostrar la dificultat i la complexitat de les vides dels seus protagonistes. Glawogger va morir de malària durant el rodatge del seu últim projecte, Untitled.

“Com diu Plató, la bellesa és l’esplendor de la veritat. Si hi ha alguna veritat en una realitat, mostro que ve d’allà” (Michael Glawogger).
 

Amb la col·laboració de

L'Alternativa, Festival de Cinema Independent de Barcelona

Programme

Untitled, amb presentació a càrrec d'Attila Boa el dimarts 14
Guionista i director de fotografia, Attila Boa ens presenta el darrer film de Michael Glawogger, un film inacabat per la mort sobtada del cineasta que finalment va concloure la seva muntadora, Monika Willi.
Kino im Kopf
Cinema al cap
Tens alguna idea per fer una pel·lícula? Potser l'has visualitzada en el teu cap? O fins i tot n'has dibuixat escenes i enquadraments? No series el primer aficionat al cinema que ho fa.
Megacities
Megaciudades
Fascinant i colpidora alhora, 'Megacities' explora les contradiccions a què s’enfronten cada dia els habitants de Bombai, Nova York, Ciutat de Mèxic i Moscou.
Nacktschnecken
Llimacs
Tres amics que han deixat els estudis reben la millor oferta de feina possible: gravar un vídeo porno amateur. És a dir: diners, aventures sexuals i diversió.
Workingman’s Death
Michael Glaggower torna, en la segona pel·lícula de la seva trilogia, a fer les maletes per mostrar-nos la inhumana explotació laboral a llocs tan llunyans com Ucraïna, Indonèsia, Nigèria, el Pakistan i la Xina.
Slumming
Un matí, el bevedor i poeta Franz Kallmann es desperta en un món que li és desconegut. No entén les persones que l’envolten ni aquestes l’entenen a ell, i és com si l’estació de tren s’hagués encongit.