Programme

Fotògrafs de premsa: artista i paparazzo

The Public Eye (Howard Franklin, 1992)
L.A. Confidential (Curtis Hanson, 1997)

11/07/2017 - 27/07/2017

calendario

Però, més enllà d’aquestes consideracions morals, el cert és que molts d’aquests especialistes han fet evolucionar el periodisme, i alguns d’aquests han assolit un merescut prestigi mundial gràcies a la qualitat artística de la seva obra.

Els fotoperiodistes, al seu torn, també han estat retratats pel cinema –com és sabut, la mateixa paraula paparazzo prové de La dolce vita–, tal com ho prova aquest petit cicle amb el qual acompanyem l’exposició de la Fundació Foto Colectania Weegee by Weegee, dedicada al famós cronista novaiorquès.
 

Amb la col·laboració de

Foto Colectània

Programme

The Public Eye, amb presentació a càrrec d'Antonio Espejo, Pepe Encinas i Pepe Font de Mora el dimarts 11
El ojo público
El fotoperiodista Antonio Espejo, amb una amplíssima trajectòria, el fotògraf Pepe Encinas i Pepe Font de Mora, director de la Fundació Privada Foto Colectania, presenten la sessió inaugural del cicle 'Fotògrafs de premsa: artista i paparazzo'.
L. A. Confidential
Los Angeles a l’inici dels cinquanta: corrupció policíaca, premsa sensacionalista, prostitució, crim… Són alguns dels elements a què s’enfronten dos policies de caràcters ben diferents
Life
El director de 'Control' i reputat fotògraf descriu la figura de James Dean a partir de l’amistat entre el fotògraf Dennis Stock i el llegendari actor, iniciada arran d’un reportatge del 1955 per a la revista Life.