Programme

Pensar la fi: cinema apocalíptic i filosofia

Pensar la fi: cinema apocalíptic i filosofia
Pensar la fi: cinema apocalíptic i filosofia

17/11/2015 - 28/11/2015

calendario

Del 17 al 28 de novembre acollim un petit cicle en el marc de la II edició del "Barcelona pensa" inspirat i animat per filòsofs que s’interessen per la manera com el cinema ha tractat la fi del món, l’Apocalipsi. I hi ha finals i finals. En certs casos la història s’acaba: la bomba, les radiacions, el meteorit o el que sigui posen el the end no tan sols a la pel·lícula, sinó també a l’espècie i –potser– al planeta.

En altres casos, el final ens porta a una distòpia, a un altre món que és diferent del que coneixem i en què nosaltres no hi tenim cabuda. Llevat que ens transformem, que ens convertim en morts vivents. En zombies.

Cadascún dels films que projectarem en aquest petit cicle "Pensar la fi: cinema apocalític i filosofia" anirà acompanyat d’una presentació orientada a la reflexió estètica i filosòfica, i cada projecció està pensada per aconseguir que aquesta reflexió sigui diferent i complementària. A vegades des de la poesia i a vegades des de l’horror; en alguns casos, poesia i horror es donen la mà amb un especial sentit del humor.  

Amb la col·laboració de

           

Programme

Fail-Safe, amb presentació a càrrec de Peter Szendy el dimarts 17
Punt límit
El filòsof i musicòleg francès ens presenta aquest film de Sidney Lumet protagonitzat per Henry Fonda.
Dawn of the Dead, amb presentació a càrrec de Jorge Fernández Gonzalo el dijous 19
Zombi. El retorn dels morts vivents
Jorge Fernández Gonzalo, autor del llibre 'Filosofía zombi' (Anagrama Editorial, 2012), finalista del premi Anagrama d'aquell any, ens presenta un dels clàssic del cinema de zombis de George A. Romero.
Dawn of the Dead, amb presentació a càrrec de Jorge Fernández Gonzalo el dijous 19 a les 21.30
Amanecer de los muertos
Zack Snyder (300) va gosar refer el film homònim de George A. Romero en el seu primer llargmetratge. Amb un pròleg magnífic i un sentit del suspens virtuós, el director reivindica l'esperit salvatge del cinema de terror dels setanta ,alhora que el potencia amb zombis més veloços i agressius i suprimeix el sentit metafòric de l'original.
The War Game
PETER WATKINS, 1965.
Miracle Mile, amb presentació a càrrec d'Arnau Horta el dijous 3
Arnau Horta, filòsof i un dels coorganitzadors d'aquest cicle, ens presenta la seva darrera sessió, en què és protagonista un film de Steve De Jarnatt.
Offret
Sacrifici
ANDREI TARKOVSKI, 1985.
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
¿Teléfono rojo? Volamos hacia Moscú
Kubrick es va trobar a les mans una història que descrivia un fet tan absurd com terrible —i perfectament factible en l’època en què es va rodar el film, en plena guerra freda de les potències antagonistes que representaven els Estats Units i la Unió Soviètica—: el començament d’un conflicte nuclear.