19/04/2016
"The Disappearance of Eleanor Rigby: Them" resulta un cas paradigmàtic sobre l’estat del cinema actual i com la indústria en molts casos preval a l’autoria.
En l’any 2013 Ned Benson estrenava simultàniament al Festival de Toronto dues pel•lícules: The Disappearance of Eleanor Rigby: Her i The Disappearance of Eleanor Rigby: Him. Ambdues tractaven la mateixa història, un conflicte matrimonial, des dels dos punts de vista principals protagonistes de la narració: el del marit (James McAvoy) i el de la dona (Jessica Chastain). La bona acollida de les pel•lícules va fer que diferents productors s’interessessin pels títols però va ser finalment Harvey Weinstein (co-fundador de Miramax) qui se’n va emportar el gat a l’aigua i es va fer càrrec de la seva distribució.
Pensant en unes millors vendes, Weinstein va decidir realitzar un nou muntatge que ajuntés totes dues pel•lícules en una, que va ser presentada al Festival de Cannes l’any 2014 i que finalment va ser la que es va vendre arreu del món. Cal decidir si la decisió és encertada o no, i per fer-ho l’edició domèstica d’aquest film consta de les dues pel•lícules originals i del muntatge definitiu. L’exercici a realitzar resulta interessant: Són millors els dos films en solitari o el muntatge de tots dos plegats? La ingerència del productor resulta positiva o no? Hi ha més interessos pel remuntatge més enllà del comercial?
2 discos