Análisis de los títulos de crédito como micro-relato fílmico

Imatge

29/06/2015

Els títols de crèdit sovint passen inadvertits i actuen com elements bàsicament funcionals, però a la història del cinema hi ha autèntiques obres mestres amb una narrativa i disseny pròpies de pel·lícules.

Saul Bass és l'autor de títols de crèdit per antonomàsia, It´s a Mad, Mad, Mad, Mad World (Stanley Kramer, 1963), Around the World in 80 days (Michael Anderson, 1956) o Bunny Lake is Missing (Otto Preminger, 1965) són alguns dels més recordats. Com s’acostuma a dir, la seva ombra és allargada i encara a dia d’avui veiem la seva influència en aquestes petites píndoles cinematogràfiques. Aquesta obra és una perspectiva global dels títols de crèdits des de la vessant creativa de Saul Bass com de la seva influència posterior.

 

Llengua: castellà.
Pàgines: 134.

 

 

Autor Yolanda Lubián
Editorial United P.C.
Any cop. 2013
Lloc de publicació Madrid
ISBN/DL 978-84-9039-444-1